Združenje trgovcev mesta Ljubljana

Novice


Arhiv: Pojasnila na vprašanja trgovcev

V okviru trgovinskega kotička, smo za člane GZS-PTZ pripravili nove odgovore na vprašanja s področja trgovine: Katere izdelke moramo označiti z energijsko nalepko? Ali je podjetje zavezanec za plačilo okoljske dajatve, če se ukvarja z uvozom rabljenih gum? Katero dovoljenje podjetje potrebuje, če želi na stojnici prodajati lastne unikatne tekstilne izdelke? V trgovinskem kotičku so zbrani odgovori na vprašanja naših članov. Če med njimi ne najdete odgovora na vprašanje s katerim se soočate pri svojem delu, nam ga lahko zastavite.

Arhiv: Nova pravila za spletne platforme - trgovina

Od 31.7.2019 dalje veljajo nova pravila EU za vzpostavitev pravičnega, preglednega, inovativnega in zaupanja vrednega okolja za podjetja in trgovce, ki pri poslovanju uporabljajo spletne platforme, vključno s spletnimi tržnicami, spletnimi mesti za rezervacije, trgovinami z aplikacijami in iskalniki. Pravila se bodo neposredno uporabljala od 12. julija 2020 v vseh državah članicah EU. Enotni sklop pravil na ravni EU določa obveznosti za spletne platforme in iskalnike na enotnem trgu, zaradi česar podjetja lažje razumejo svoje pravice, zlasti glede razvrščanja rezultatov iskanja, dostopa do podatkov in reševanja sporov. Enotna pravila bodo zaradi boljše konkurence in s tem večje izbire blaga in storitev, boljše kakovosti in nižjih cen prinesla koristi tudi potrošnikom.

Arhiv: Imate vprašanja za strokovnjaka z davčnega ali računovodskega področja?

Ali imate kakšno računovodsko vprašanje? Morda potrebujete davčni nasvet? Na računovodskem servisu Unija XS vam bodo z veseljem pomagali saj so partnerji GZS PTZ in skupaj želimo za vas pripraviti učinkovito delavnico. Vaše dileme bomo razrešili tako, da bomo odgovore na vaša vprašanja predstavili na Podjetniških klepetih za posameznike ali specifično sekcijo/združenje , kjer bomo potem lahko še dodatno poklepetali in pogledali konkretne primere iz prakse. Pozivamo vse člane in predsednike sekcij/združenj, da pripravijo vprašanja in nam jih pošljejo na naslov ptz@gzs.si, najkasneje do 1. julija 2019. Jeseni bomo za vas organizirali delavnice, kjer se bomo lahko posvetili posameznemu področju ali organizirali splošno delavnico za vse člane.

Arhiv: Tuje govoreči prodajalci v trgovinah - obvestilo TIRS

Tržni inšpektorat Slovenije (TIRS) opozarja na pozitivne izkušnje domačih potrošnikov v trgovinah. V želji po komuniciranju v tujih jezikih, mnogi trgovci ponujajo pozitivne izkušnje tujcem z najemom osebja, ki govori tuje jezike, medtem ko včasih pozabijo na domačega gosta. S strani TIRS smo prejeli obvestilo, da skladno z navedenim predlagajo, da vas pozovemo k doslednemu spoštovanju navedenih predpisov pri poslovanju s slovenskimi potrošniki ter jim s tem še naprej, tako kot tudi tujim kupcem, omogočite pozitivno izkušnjo.

Arhiv: Tuje govoreči prodajalci v trgovinah - TIRS

Tržni inšpektorat RS je v zadnjem času prejel več prijav v zvezi z uporabo slovenskega jezika v trgovinah in sicer naj bi vse več podjetij omogočalo poslovanje s potrošniki v tujem jeziku (v trgovini se nahajajo tuje govoreči prodajalci), pri čemer pa ni vedno zagotovljen tudi prodajalec ki govori slovenski jezik. V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov ter Zakonom o javni rabi slovenščine, je Tržni inšpektorat RS eden izmed organov, ki izvaja nadzor nad uporabo slovenščine pri poslovanju podjetij s potrošniki. V 1. odstavku 14. člena Zakona o javni rabi slovenščine je določeno, da vse pravne osebe zasebnega prava in fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost, poslujejo s strankami na območju Republike Slovenije v slovenščini. Kadar je njihovo poslovanje namenjeno tudi tujcem, pa se poleg slovenščine lahko uporablja tudi tuji jezik. Podobno določa Zakon o varstvu potrošnikov v 1. odstavku 2. člena, ko določa, da mora podjetje s potrošniki poslovati v slovenskem jeziku, na območjih kjer avtohtono živita italijanska ali madžarska narodna skupnost pa tudi v jeziku narodne skupnosti. Tržni inšpektorat RS opaža, da so podjetja pri poslovanju s kupci kot konkurenčno prednost prepoznala zaposlovanje tuje govorečih prodajalcev, ki poleg slovensko govorečih, tujim potrošnikom zagotavljajo dodatno pozitivno izkušnjo. Pri tem je za Tržni inšpektorat RS bistvenega pomena, da ima slovenski potrošnik, ki vstopi v trgovino in ga morebiti sprva nagovori prodajalec v tujem jeziku, vedno možnost da stopi v stik s prodajalcem, ki mu bo vse potrebne informacije podal v slovenščini. Slovenski potrošnik namreč ne sme biti v slabšem položaju kot tuj potrošnik, upoštevajoč, da gre za poslovanje na ozemlju Republike Slovenije, kjer slovenski

Arhiv: Statistični kazalniki za dejavnost trgovine 2018

Prihodek v celotni trgovini se je v 2018 okrepil za 8,2 %. Najvišjo rast je v 2018 beležila trgovina z motornimi vozili in popravili (11,7 %). Proizvodne aktivnosti panog povezanih s trgovino na debelo (predelovalne dejavnosti, promet, gradbeništvo) in trgovanja z nekaterimi primarnimi proizvodi (zemeljski plin, električna energija so zviševale rast prihodka v trgovini na debelo za 9,6 %. Prodaja na drobno brez motornih goriv v Sloveniji je beležila rahlo rast prihodkov (0,5 %). Z upoštevanjem motornih goriv je trgovina na drobno porasla za 4,6 %, saj je prodaja v trgovini z gorivi višja za 13,7 % (medletno decembra za 36 %). Prihodek v trgovini z živili se je v 2018 v Sloveniji skrčil za 4,4 %, medtem ko se je v trgovini z neživili okrepil za 5,2 %. Trošenje gospodinjstev (predvsem v segmentu trajnih dobrin) je vplivalo na rast prihodka v trgovini z neživili. Višja zaposlenost in višje plače so omogočile večje nakupe trajnih dobrih, ki so jih v času po krizi odlašali. Najbolj se je okrepil prihodek v trgovini po pošti in internetu (za 37 %), v nespecializiranih prodajalnah, pretežno z neživili (+8,3 %), pohištvom in gospodinjskimi aparati (za 6,6 %) in v trgovini s farmacevtskimi in medicinskimi izdelki (za 6,4 %). Prodaja v trgovini s tekstilom, oblačili in obutvijo se je znižala za 3,5 %, v trgovini z računalniškim in telekomunikacijskimi napravami, športno opremo pa za 0,8 %. Na zadnje je imel velik vpliv tudi večanje nakupov prodaje tovrstnih izdelkov preko spleta na tujih portalih, ki v slovenski statistiki niso upoštevani. Kazalnik zaupanja v trgovini na drobno se je od marca dalje močneje poslabšal, proti koncu leta po zopet izboljšal. Tako je bil decembra kazalnik zaupanja nižji za 8 odstotnih točk kot pred letom dni. Vrednost kazalnika zaupanja v trgovini na drobno se letos giblje okoli ravni v lanskem letu - februarja je za 1 odstotno točko nižja kot lani februarja, ki pa je kar za 4 odstotnih točk višji od dolgoletnega povprečja, saj je višja zasebna potrošnja, predvsem trajnih dobrin. Sicer pa je bil februarja kazalnik zaupanja nižji kar za 10 odstotnih točk nižja kot v predhodnem mesecu (predvsem zaradi nižje vrednosti kazalnika prodaja). Podrobneje v prilogi.

Arhiv: Trendi ABC v podjetništvu: Ali obvladujem svoje podjetje? 1/3 Podjetniški klepet

Ob 40 letnici delovanja GZS Podjetniško trgovske zbornice, v letu 2019 ponujamo članom PTZ brezplačne interaktivne delavnice - Podjetniške klepete z različnimi vsebinami. Prva delavnica iz niza treh ABC TRENDI V PODJETNIŠTVU v letu 2019, bo 21. marca 2019 ob 13 ih in njen naslov je: Ali obvladujem svoje podjetje? Delavnica ponuja pomoč pri rešitvah različnih izzivov, ki jih ima vsako podjetje, ko se sreča s številnimi zakonskimi obveznostmi do države.

Arhiv: Dovoljenje za prodajo tobačnih in povezanih izdelkov

Tobačne in povezane izdelke, glede na določila 32. člena Zakona o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI), lahko prodaja, kdor ima dovoljenje za prodajo teh izdelkov. Dovoljenje je potrebno pridobiti za posamezen poslovni prostor, kjer se opravlja prodaja tobačnih in povezanih izdelkov, pridobiti pa si ga mora nosilec dejavnosti trgovine oziroma gostinstva (tisti, ki izdaja račune). Vlogo za pridobitev dovoljenja se vloži elektronsko preko portala e-VEM (SPOT) – evem.gov.si. Dovoljenje pa izda Ministrstvo za zdravje. Ponudnike tobačnih izdelkov opozarjamo, da si pridobite dovoljenje za prodajo tobačnih in povezanih izdelkov, v kolikor tega še niste storili, saj so kazni za prodajo teh izdelkov brez dovoljenja zelo visoke.

Arhiv: Skupni sporazum o pogojih in višini tarife pri uporabi avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in bencinskih črpalk

V Uradnem listu RS, št. 81, z dne 14. decembra je bil objavljen Sporazum o višini tarife pri uporabi avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in bencinskih črpalk, uporablja pa se od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2024. Višine tarif, popuste ob večjem številu prodajaln, ter možnosti dogovorov s podjetjem IPF k.o., najdete na povezavi TUKAJ.

Arhiv: Akcija član pridobiva člana

Člani GZS Podjetniško trgovske zbornice izkoristite priložnost in v času med 1. septembrom in 30. novembrom 2018 priporočajte drugim podjetjem včlanitev v GZS PTZ. Ob izpolnjenih pogojih, ki jih določajo Pravila in pogoji za sodelovanje v nagradni igri za prejem dobropisa pri članarini za leto 2019, se vam obeta upoštevanje popusta vaše članarine za leto 2019.