Projekt vzpostavitve mestnega marketinga v slovenskih mestih
Podjetniško trgovska zbornica pri GZS je v marcu 2011 začela z nacionalnim pilotnim projektom vzpostavitve mestnega marketinga (Town Centre Management – TCM) v Sloveniji. Za projekt smo se odločili na pobudo mestnih trgovcev in avstrijskih partnerjev - Združenja mestnega marketinga.
Gre za projekt, ki ima širši družbeno koristen pomen, zato smo vanj takrat vključili Službo vlade za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, Slovensko turistično organizacijo, ter zainteresirane mestne občine; Ljubljano, Celje in Koper.
PTZ se je upravljanja z mestnimi središči lotila na premišljen in celovit način s ciljem, da po vzoru zahodno evropskih držav vzpostavi mestni marketing, ki bi ga vodili tako imenovani mestni menedžerji.
PTZ je spomladi leta 2010 vzpostavila nacionalno projektno TCM skupino, v kateri so bili predstavniki mestnih občin Ljubljana, Koper in Celje, predstavniki STO, SVLR, PTZ in avstrijskega partnerja CIMABeratung + Management Gmbh.
TCM lahko deluje (primeri iz tujine) v različnih oblikah, kot npr. d.o.o., kot Združenje, kot občinski oddelek in podobno. Tudi financiranje je različno: od turističnih taks, proračuna mestnih občin, članarin zbornicam in podobno. V sosednji Avstriji je 44 % TCM organiziranih kot d.o.o. Povprečno število zaposlenih v njihovim TCM ekipah je 2,5. Povprečni prispevki v TCM proračun v Avstriji: (64% občine, 23% turistične takse, 10% Združenja trgovcev, 3% ostali viri).